BIPFriday, April 26, 2024
Program wychowawczy szkoły (80)
1. Ogólne założenia programu wychowawczego

Szkoła średnia ma znaczący wpływ na wybór przyszłej drogi życiowej. Dlatego w programie wychowawczym szkoły wyraźnie określamy obowiązki, które powinien spełnić uczeń, aby ukończyć naszą Szkołę. Do nich należą również te najprostsze jak: chęć zdobywania nowych wiadomości i umiejętności, uczęszczanie do szkoły, przygotowanie do lekcji, punktualność. Odpowiedzialne wykonywanie tych podstawowych obowiązków jest niejednokrotnie bardzo trudne dla ucznia i stanowi w przyszłości przyczynę wielu niepowodzeń i kłopotów. Nie ma bowiem takiego pracodawcy, który tolerowałby niekompetencję, absencję, spóźnienia, czy lekceważenie powierzonych obowiązków. Zatem zdecydowanie podkreślamy znaczenie programu wychowawczego dla kształtowania sylwetki absolwenta Zespołu Szkół Budowlanych i Odzieżowych im. Henryka Sienkiewicza.
Zaproszenie do współpracy kierujemy do rodziców. Oczekujemy, że będą oni współpracować z wychowawcami i nauczycielami przez cały czas nauki ich dzieci w Naszej szkole. Pragniemy podkreślić, że to rodzice posiadają największe prawa wychowawcze w stosunku do swoich dzieci, a nauczyciele w swej działalności edukacyjnej wspierają rodziców. Coraz częściej Rodzice nie mają czasu na zajmowanie się sprawami szkolnymi swoich dzieci. Wzrasta absencja na zebraniach szkolnych i wywiadówkach, a niejednokrotnie brak kontaktu z Rodzicami bądź prawnymi opiekunami uczniów jest powodem poważnych kłopotów. Dlatego Program Rozwoju Szkoły skierowany jest również do Rodziców. Chcemy, aby zapoznali się z wymaganiami dydaktyczno wychowawczymi, historią szkoły i sugestiami, które ułatwią wzajemną współpracę nauczycieli i Rodziców dla dobra wszystkich uczniów naszej szkoły.
Pragniemy, aby absolwent naszej szkoły był:

Odpowiedzialny:
• ponosi odpowiedzialność za swoje wyniki w nauce
• ponosi odpowiedzialność za swoje zachowanie
• punktualny, dotrzymuje terminów, umie planować, szanuje czas swój i innych
• umie pracować w grupie i ponosi odpowiedzialność za efekt jej pracy

Uspołeczniony:
• posiada nawyki kulturalnego zachowania się
• wdrożony do kultury słowa
• rozumie i akceptuje różnice między ludźmi
• wrażliwy na ludzką krzywdę i poszanowanie godności
• rzetelny, pracowity, sumienny

Otwarty:
• potrafi dyskutować
• gotów wysłuchać innych
• posiada zainteresowania kulturalne i korzysta z dóbr kultury

Patriota:
• gotów służyć ojczyźnie
• kultywuje tradycje narodowe i szkolne
• zna własny region














2. Tabela wymagań wychowawczych
WymaganieKogo dotyczy
Wymagania wychowawczeUczeń :
zna statut szkoły. Jest obecny w szkole, spełnia wymagania dydaktyczno wychowawcze. Jest kulturalny, a jego postawa jest nacechowana życzliwością do otoczenia. Jest uczciwy, odpowiedzialny, szanuje godność osobistą swoją i innych, jest tolerancyjny, zaangażowany w życie klasy i szkoły. Szanuje wyposażenie i pomoce naukowe, troszczy się o porządek na terenie szkoły. Posiada legitymacje szkolną.
Wymagania dotyczące współpracy z rodzicamiRodzice:
zachowują bezpośredni kontakt ze szkołą w sprawach zachowania postępów w nauce. Udział w pracach Rady Rodziców na terenie klasy i szkoły. Obowiązkowa obecność na wywiadówkach, a w razie potrzeby podczas innych spotkań. Znajomość Statutu Szkoły i Planu Szkoły.
Zasady usprawiedliwiania nieobecnościNieobecność na zajęciach lekcyjnych usprawiedliwia zwolnienie lekarskie. Usprawiedliwiać nieobecność mogą także rodzice na stosownym druku. Rodzice są zobowiązani do jak najszybszego poinformowania o nieobecności ucznia w szkole(trzy dni), a w danym dniu mogą zwolnić ucznia z części zajęć po uzyskaniu zgody wychowawcy. Usprawiedliwienie nieobecności musi być przedstawione wychowawcy w ciągu tygodnia po powrocie do szkoły na najbliższej lekcji wychowawczej lub innej lekcji. Ostateczną decyzję o usprawiedliwieniu nieobecności podejmuje wychowawca. Rodzice są zobowiązani do zapoznania się z obowiązującymi kryteriami oceny z zachowania.
Kalendarz zebrań szkolnychUstalany na początku roku szkolnego.
Strój szkolnyUczeń ZSBiO jest ubrany stosownie do sytuacji.
Strój codzienny - wygląd, fryzura, makijaż (dziewczęta) powinien być schludny, stonowany i nie wyzywający. Na zajęcia wychowania fizycznego uczniowie przynoszą strój i obuwie zmienne.
Strój galowy: w odcieniach bieli, szarości, granatu lub czerni - długie spodnie, marynarka, żakiet, spódnica, sukienka - stosowne obuwie.

3. Rajd integracyjny

Rajd integracyjny odbywa się na początku roku szkolnego (wrzesień, październik) i organizowany jest przez Samorząd Uczniowski oraz Zespół Wychowawczy.

Celem rajdu jest:

• Integracja społeczności uczniowskiej – budowanie więzi między uczniami oraz między uczniami a nauczycielami.
• Rozbudzanie potrzeby działania na rzecz szkoły i klasy.
• Nauka zasad współżycia w grupie i rozwijanie umiejętności potrzebnych w życiu
(kultura osobista,. kultura słowa, wspólna zabawa).
• Prezentacja talentów indywidualnych.
• Otrzęsiny pierwszoklasistów.
• Zajęcia rekreacyjne i gry sportowe.


Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2005