BIPFriday, May 03, 2024
28.11.2007 r. - Wycieczka klasy IV f. na budowę Trasy Kwiatkowskiego (141)






Dnia 28.11.2007 r. klasa IV f wraz z opiekunami p. M. Czerwińską-Kożuch i p. T. Daroń zwiedziła budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Celem wycieczki było zapoznanie się z nowymi technologami budowy estakad.

zdj. 1 - Estakada Wd-1 zdj. 2 - Filary estakady. Ten największy...

Historia budowy Trasy, nazwanej imieniem inicjatora i budowniczego gdyńskiego portu, inżyniera Eugeniusza Kwiatkowskiego, rozpoczęła się w latach siedemdziesiątych. Trasę Kwiatkowskiego rozpoczęto budować w 1974 roku. W latach 1995 -1998, przy współudziale finansowym Banku Światowego, zrealizowano kolejną fazę budowy, uzupełniając estakadę o brakujące odcinki. Jednakże z powodu kosztów dalszej realizacji inwestycji, przekraczających możliwości finansowe miasta oraz braku możliwości dalszego finansowania, inwestycja nie została zakończona. Przez te wszystkie lata imponujące konstrukcje Estakady Kwiatkowskiego, w które zainwestowano w pierwszym okresie budowy miliardy złotych, były wykorzystane tylko w niewielkim stopniu i niszczały.

zdj. 3 - Kładka dla pieszych i panorama Gdyni ; zdj. 4 - Widok z kładki na estakadę
zdj. 5 - Zbiornik retencyjny ; zdj. 6 - Uczniowie z zainteresowaniem oglądają łożyska wiaduktu

Projekt „Budowa Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni - III etap" realizowany jest przy udziale środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Bezpośrednim celem projektu jest stworzenie nowoczesnego układu drogowego łączącego Port Gdynia z systemem dróg krajowych i międzynarodowych, poprzez połączenie istniejącej części Trasy Kwiatkowskiego z Obwodową Trójmiasta.

zdj. 7 - Czas iść dalej zwiedzać teren budowy ; zdj. 8 - Obwodnica Trójmiasta
Zdj. 9 - Pozdrawiający nas bałwan ; zdj. 10 - Krótki odpoczynek

Firma „Warbud” z Warszawy jest głównym wykonawcą budowy Trasy Kwiatkowskiego. Budowa trasy rozpoczęła się na początku sierpnia 2006 r. i potrwa do końca marca 2008 r. Koszt inwestycji wynosi 225 mln zł.

zdj. 11 - Kładka piesza, w tle panorama Gdyni ; zdj. 12 - Mur oporowy


III etapu budowy – to trasa długości 3,5 km i są na niej zlokalizowane następujące obiekty inżynierskie:
- estakada nad Obwodnicą (144m),
- 2 estakady w lesie (jedna z nich będzie wysoka na 36m, obie dł. po 370m),
- 2 tunele pod trasą w lesie (dla zwierząt, obsługi lasu, spacerowiczów),
- 2 tunele pod trasą w Leszczynkach,
- kładka nad trasą w lesie (żeby zachować ciągłość szlaku turystycznego),
- dodatkowe łącznice na węźle z ul. Morską.

zdj. 13 - Na budowie można było także ogrzać się ; zdj. 14 - Trwają prace wykończeniowe, a termin tuż, tuż

Oto schemat trasy Trasy Kwiatkowskiego etap III.


To już koniec wycieczki, czas wracać do Tczewa.
















artykuł opracował i zdjęcia wykonał Kamil Bielicki z kl. IV f
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2005